2013

Incentive Tours

Een trend in Rusland is het aanbieden van Incentive Tours aan goede medewerkers, zakenrelaties of bijvoorbeeld een dealer-netwerk.

Het (Russische) bedrijf organiseert een reis naar Nederland, waarbij een of meer bedrijfsbezoeken op het programma staan en waarin verder een uitgaans- of cultureel programma een belangrijk onderdeel is. Medewerkers van een Russisch bedrijf die goed hebben gepresteerd kunnen op de wijze een extra beloning krijgen. Vaak werkt dit ook motiverend.

Ook Nederlandse ondernemingen gebruiken dit concept om bijvoorbeeld een groep agenten of dealers uit te nodigen naar Nederland. De Russische bezoekers maken eerst kennis met een nieuw product, zien een nieuwe productielijn of krijgen toelichting op een nieuwe marketing-strategie van de Nederlandse werkgever of partner. Daarna worden interessante excursies en uitgaan aangeboden om de reis een extra dimensie te geven.

Neem contact op met Bajkal International om te bespreken hoe voor uw relaties een interessante en toch betaalbare reis naar Nederland of de Benelux kan worden georganiseerd. Voor uw gemak verwijzen wij naar de contact-pagina op deze website.

 

 

 

2012

Gazprom en Gasunie op bezoek in Madurodam

3 juli 2012 sloot een delegatie van Gazprom en Gasunie een gezamenlijk programma af met een bezoek aan Madurodam. Bajkal International organiseerde dit bezoek aan de ‘stad’, die ook wel miniatuur Nederland wordt genoemd.

Zo konden de buitenlandse gasten in één overzicht een beeld van Nederland krijgen: van de Dam in Amsterdam tot de bloemenveiling van Flora Holland, van het Binnenhof in Den Haag tot paleis Het Loo in Apeldoorn, en zo meer. Met een schaal van 1:25 voelden de bezoekers zich als reuzen in sprookjesland.

Bajkal International organiseert regelmatig zakelijke seminars en culturele programma’s voor bedrijven en instellingen, die Russische gasten ontvangen.

 

2011

Russische winnaar Aleksej Kapoestin over de prijsvraag Keukenhof-KLM

In opdracht van Keukenhof begeleidde Bajkal International enkele gasten tijdens het jaarlijkse bloemencorso, dat 16 april 2011 in de bollenstreek weer honderdduizenden bezoekers trok. Eén van de gasten was de arts Aleksej Kapoestin uit Moskou. Als winnaar van een prijsvraag van Keukenhof en KLM was Aleksej te gast in Nederland.

Aleksej Kapoestin bewonderde niet alleen het bloemencorso en Keukenhof, maar ook enkele hoogtepunten van Amsterdam. Natasja Mironova van Bajkal International liet hem, en de winnaars uit een aantal andere landen, onder andere het Van Gogh Museum zien.

Aleksej: “De dag die ik met Bajkal International in Amsterdam heb doorgebracht was intensief en zeer interessant. Als arts vond ik het Van Gogh Museum zeer indrukwekkend. Vooral de zelfportretten van Van Gogh spraken mij aan, net als de beroemde zonnebloemen.”

Behalve over het Van Gogh Museum was onze Russische gast ook enthousiast over de architectuur van de stad, de grachten en het behoud van tradities in Amsterdam. In restaurant “Die Port van Cleve” genoot Aleksej van zijn biefstuk. Nummer 5.793.811 volgens de nummering die het restaurant al sinds 1870 bijhoudt. 

 

 

Bajkal International laat Russische zakenmensen kennismaken met Nederland

Al sinds 1994 laat Bajkal International Russen kennismaken met Nederland. Inmiddels hebben talrijke Russische zakenlieden door Bajkal International ook culturele aspecten van ons land leren kennen.

Vaak zijn de zakelijke programma’s van delegaties overvol, waardoor er weinig tijd overblijft om Amsterdam of andere plaatsen te bezoeken. Ook Russische bezoekers zijn echter geïnteresseerd meer te ervaren van het land waarmee zij zaken doen. Het verstevigt de banden en biedt juist ook de Nederlandse partner extra perspectief voor succesvol zakendoen.

De afgelopen maanden mochten wij enkele malen delegaties van het grote Russische conglomeraat UGMK ontvangen. Regelmatig bezoekt het management van de onderneming uit Ekaterinburg Nederland. 

Oksana Gorodnitskaja, hoofd van de afdeling internationale relaties van UGMK, zegt: “Het afgelopen half jaar ben ik driemaal in Amsterdam geweest voor zakelijke bezoeken. Ik ben blij te hebben kennisgemaakt met Natasja Mironova van Bajkal International, die voor ons hotels boekt, vervoer en tolkdiensten regelt en verdere ondersteuning biedt tijdens onze bezoeken. Natasja heeft ons steeds weer andere unieke kanten van Amsterdam laten zien, waardoor het steeds weer interessant is om terug te komen.”

 

Balletfoto’s – een cultureel project

 

Bajkal International steunt de Russische balletfotograaf Aleksandr Gouliaev, die onlangs een eerste tentoonstelling had. De voormalige danser bij het Nationaal Ballet heeft na zijn danscarriére de fotografie ontdekt.

Bajkal International heeft hem financieel en organisatorisch gesteund, waardoor zijn foto’s onder meer in Baden-Baden getoond konden worden.

Hiernaast ziet u één van de prachtige foto’s van Gouliaev. 

 

 

 

2010

Russische souvenirs op Keukenhof groot succes! 

Dit jaar had het park Keukenhof Rusland als thema. De bezoekers van het park, afkomstig uit de hele wereld, zagen Russische hutten, viltlaarzen en levensgrote Matrjoska’s in een Hollandse omgeving met tulpen en andere bloemen. De prachtige voorjaarsbloemen gaven hieraan een bijzondere sfeer. Maar er waren nog veel meer Russische elementen in het park terug te vinden. 

De beroemde Russische dichter Aleksandr Poesjkin was ook aanwezig, in de vorm van een standbeeld en met één van zijn gedichten uitgeschreven op een zwerfkei. 

De bezoekers hadden de mogelijkheid als herinnering aan de Keukenhof in Rusland-stijl een echt Russisch souvenir te kopen in één van de winkels op het park. Matrosjka’s, beschilderde houten eieren, romantische broches en andere in Rusland handgemaakte souveniers waren te verkrijgen. 

Bajkal International had voor zowel vaste als nieuwe bezoekers uit Rusland bijzondere programma’s gemaakt voor een bezoek aan de Keukenhof met dit bijzondere thema.

Het voorjaar van 2010 had weinig zonnige en warme dagen, maar opnieuw was Keukehof door de combinatie van prachtige voorjaarsbloemen en het rijke Russische thema voor vele bezoekers een groot succes.

 

 

Over bijzondere betekenis van Internationale Vrouwenfeestdag, 8 maart, in Rusland en enige zakelijk-culturele verschillen tussen Rusland en Nederland.

In samenwerking met MontBlanc (www.montblanc.com) organiseerde Bajkal International op 8 maart een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam. De genodigden voor deze avond waren de Muzes van MontBlanc en vrouwelijke zakelijke relaties van Bajkal International.

“Les Muses de Montblanc” is een concept dat is ontwikkeld in Parijs. Het is een “social business network club” voor vrouwen die Montblanc een warm hart toedragen, sociaal actief zijn en invloed hebben op hun omgeving.

Muze Natasja Mironova gaf op deze avond een lezing over de herkomst van vrouwendag in Rusland, een land waar op dit moment 10 miljoen meer vrouwen dan mannen leven. Naast een aantal verbazingwekkende feiten kwamen in de lezing aspecten over de cultuurverschillen tussen Rusland en Nederland aan bod. Het werd aandacht besteed aan twee onderwerpen:

-         verschillen in zakelijke cultuur

-         verschillen in culturele en sociale aspecten.

Op deze feestelijke avond werden de dames ontvangen zoals het  Russische gezelschappen betaamt: met Russische champagne, kaviaar en Russische volksmuziek!

In de traditie van Rusland kreeg elke dame na afloop van de avond een prachtige bloem, symbool van liefde en romantiek: de mooie roos Grand Prix, die bekend is door haar koninklijke uitstraling.

 

2009

Bloemstukken in onverwacht decor

 

Nederlandse arrangeurs en decorateurs zijn ver buiten de eigen landsgrenzen bekend om hun inspirerende creaties. Voor talloze nationale en internationale evenementen en plechtigheden worden Nederlanders gevraagd met bloemen het decor te versieren. 

Russische bloemisten komen ook naar Nederland om van de Nederlandse specialisten te leren. 

Bajkal International ontving in het najaar van 2009 een Russische delegatie van bloemisten, groothandelaren en importeurs, die verrast was door voor hen onverwachte toepassing van bloemstukken in een Leidse kerk. Wat de gasten met eigen ogen konden zien aan prachtige toepassing van fraaie bloemstukken in een letterlijk eeuwenoude omgeving, zou met geen foto of beschrijving zijn over te brengen.

De interesse in onverwachte toepassing van bloemen in verschillende omgevingen was meteen gewekt. De Russische gasten bestookten de arrangeur die ons ontving in één van de mooiste bloemenwinkels van Leiden met vragen over allerlei toepassingen en mogelijkheden van arrangementen en decors. 

Een goed georganiseerde Incentive Tour voor Russische specialisten uit de bloemenwereld kan deuren voor Nederlandse kwekers, exporteurs, arrangeurs en decorateurs in Rusland openen. Dit bezoek aan Leiden bevestigde voor ons het nut van de ontvangst van delegaties uit Rusland, uiteraard met een op maat gemaakt, interessant programma. 

Wilt u ook Russische groepen ontvangen? Of wilt u Russische relaties of potentiële klanten uitnodigen voor een bezoek aan Nederland? Neem vrijblijvend contact op met Bajkal International voor het maken van een uitnodiging en ontvangstprogramma, die passen bij uw bedrijf en uw (potentiële) klanten uit Rusland.

 

 

EPIC is een Europese organisatie van P&I Club correspondenten, agenten van aansprakelijkheidsverzekeraars in de scheepvaart. In september 2009 ontving EPIC in Amsterdam een groep vooraanstaande managers uit de wereld van scheepvaartverzekeringen. Bij de ontvangst zou een onvergetelijke indruk van Amsterdam, en daarmee van EPIC, bij de gasten gevestigd moeten worden. 

Nils Heijboer, claims manager bij Dutch P&I Services in Rotterdam en fungerend voorzitter van EPIC, koos voor Bajkal International om de organisatie van ontvangst en boottocht door de Amsterdamse grachten op zich te nemen. 

Nils Heijboer: “Nadat wij overleg had gevoerd over het uitgenodigde internationale gezelschap, over de culturele en zakelijke achtergronden van de gasten, heeft Natasja Mironova van Bajkal International een op maat gesneden programma gemaakt. Onze gasten, die goede ontvangsten gewend zijn, waren zeer trevreden. En daarmee waren wij tevreden. De ontvangst, de boot, de gids aan boord en zeker ook de kwaliteit van lunch en drankjes aan boord waren van goede kwaliteit. De lunch was in goed overleg door een Belgische topkok samengesteld en bereid. Zonder aarzeling kan ik Bajkal International van harte aanbevelen.”.